danish   german   United Kingdom Kontakt osOm FynBus
danishDansk
germanyDeutsch
united kingdomsEnglish
Udskriv

Pendler Odense


Pendler Odense er et kampagnetilbud, der løber i august og september 2022.

Kortet koster 199 kr. og er gyldig hele kalendermåneden.

Pendler Odense gælder i Odense Letbane og alle busser, der kører i Odense Kommune, også regionalbusserne.

Spørgsmål og svar om Pendler Odense

  • Hvem kan købe kortet?

    Alle i alle aldersgrupper kan købe kortet. Prisen er den samme for alle.

  • Hvor kan jeg købe kortet?

    Kortet kan købes i FynBus´ webshop og app. Det kræver, at du har adgang til en email og udfører betalingen med et betalingskort eller MobilePay. Når du betaler med betalingskort, er der krav om 2-faktor-godkendelse, hvilket kræver, at du har NemID. Kortet kan ikke købes kontant i bussen.

  • Hvor længe gælder kortet?

    Kortet købes for en fast kalendermåned. Kortet kan godt købes midt i måneden, men gælder da kun resten af måneden ud. Prisen er fast uanset om kortet købes for august måned (som er på 31 dage) eller september måned (som er på 30 dage).

  • Hvorfor tilbydes det kun i august og september?

    Kortet er et kampagnetilbud i forbindelse med åbning af letbanen og nyt bynet.

  • Kan jeg få hjælp til at bestille kortet?

    Det er muligt at få hjælp til at købe billetten online ved kundecenterets selvbetjeningscomputer. Det kræver, at du har adgang til en email, og du skal medbringe betalingskort eller Mobilepay samt NemID.

  • Må jeg købe kortet, hvis jeg ikke bor i Odense?

    Ja, det må du gerne, men kortet er kun gyldig i busser og letbane i Odense.

  • Kan kortet refunderes?

    Er kortet købt på app, kan det refunderes efter samme princip som det almindelige pendlerkort, dvs. med modregning af 8 rejsedage. Er kortet købt på webshoppen, kan det ikke refunderes.

  • Hvad gør jeg, når der er kontrol i bussen?

    Ved billetkontrol i bussen skal du på forlangende kunne fremvise det angivne ID anført ved billetkøbet.

  • Hvad hvis jeg mister det ID, der er angivet ved købet?

    Det er dit ansvar at kunne identificere dig selv og vise en form for ID.

  • Hvad hvis telefonen går i stykker eller jeg mister min udprintede billet?

    Det er dit ansvar, at kortet kan vises på forlangende. Løber enheden tør for strøm, må du købe en billet på anden vis. Dette gælder også, hvis telefonen går i stykker eller mistes.

  • Kan der købes en tillægsbillet, hvis man skal rejse udenfor Odense Kommune?

    Kortet gælder kun til rejser med busser og Letbane i Odense Kommune. Rejser du udenfor Odense Kommune, skal du sørge for at have en billet til den del af rejsen, der ligger udenfor Odense Kommune.

  • Må jeg tage to børn under 12 år med gratis?

    Ja, du kan tage to børn under 12 år med gratis.

  • Må jeg tage en ven med gratis i weekenden, som på et almindeligt pendlerkort?

    Ja, det må du gerne.

  • Kan jeg købe to kort på samme telefon?

    Ja, du kan købe et kort gældende til to personer som en gruppebillet. Der må kun vises én billet pr. telefon pr. tur. Billetten er personlig og må ikke deles med eller videresendes til andre.

  • Får jeg besked når kortet skal fornyes eller er der mulighed for automatisk fornyelse?

    Nej, det er der desværre ikke mulighed for at tilbyde, da kortene sælges særskilte.

  • Er kortet gyldig i tog og teleruter i Odense?

    Kortet er ikke gyldigt i tog, men er gyldig til teleruter i Odense Kommune som ved et almindeligt pendlerkort.

FynBus på Facebook


Har du brug for hjælp, kan du også finde os på Facebook.

Vi svarer på spørgsmål, og du kan få trafikinformation og nyheder.

Kundeservice på telefonen


Hvis der er noget, du ikke kan finde svar på, så er du velkommen til at ringe til os.

6311 2200

Skriv til os


Har du ris, ros eller noget, du gerne vil have svar på?

Så skriv endelig til os.

Skriv til FynBus