danish   german   United Kingdom Kontakt osOm FynBus
danishDansk
germanyDeutsch
united kingdomsEnglish
Udskriv

Odense Nu


NYHED! Billetten Odense Nu kan nu købes i den nationale app RejseBillet.

OBS: Vi anbefaler du bruger RejseBillet, da FynBus' mobilbillet-app lukker ultimo oktober 2024.
_____________________________________________________________

Er du 26 år eller derover, kan du nu købe billetten Odense Nu til kun 15 kr. Billetten er en billig enkeltbillet, der er gyldig 1 time og 15 min.

Billetten gælder i Odense Letbane og alle busserne i Odense Kommune, også i regionalbusserne.

Spørgsmål og svar om Odense Nu

  • Jeg kan ikke få QR-koden til at virke på min telefon?

    Gå ind i ”Indstillinger” på din telefon, vælg ”Kamera” og kontroller om indstillingen ”Scan QR-koder” er aktiveret. Hvis den ikke er det, skal du aktivere den. Hvis problemet fortsætter, kan du downloade en QR-læser i App Store eller Google Play Store.

  • Jeg har ikke modtaget et link til min billet

    Har du ikke modtaget et link til din billet via SMS eller e-mail, kan det skyldes, at du har indtastet forkert telefonnummer eller e-mailadresse. Møder du en kontrollør kan han slå din billet op via dit telefonnummer eller e-mail. Du kan også vise ham dit køb i MobilePay.

  • Jeg har ikke MobilePay. Hvad gør jeg?

    Du har mulighed for at benytte kreditkort til at købe billet. Tryk blot på ”Andre betalingsmuligheder” nederst på skærmen.

  • Hvorfor kan jeg ikke betale med ApplePay eller GooglePay?

    Pt. er det ikke muligt at benytte Apple Pay eller Google Pay som betalingsmetode. Vi arbejder midlertidig på at implementere en løsning hvor du også kan betale med din mobiltelefon. Forventet lancering er planlagt til løbet af 2023.

  • Min billet vises som udløbet

    Billetten er udløbet. Gyldigheden er 1 time og 15 minutter.

  • Min billet vises som ugyldig

    Billetten vises på den enhed, som billetten er købt med. Ellers vises billetten som ugyldig.

  • Hvor længe gælder billetten?

    Billetten er gyldig i 1 time og 15 minutter fra du gennemfører købet.

  • Kan jeg selv vælge, hvornår billetten skal gælde fra?

    Køber du billetten via QR-kode, vil billetten være gyldig i 1 time og 15 minutter fra købstidspunktet. Køber du billetten via appen FynBus Mobilbillet eller i FynBus´ webshop, kan du selv vælge, hvornår gyldigheden på din billet skal starte.

  • Kan jeg bruge billetten til andet end letbanen?

    Ja, billetten kan benyttes i alle FynBus´ busser i Odense Kommune, også i regionalbusserne. Billetten kan ikke benyttes til DSB eller Arriva.

  • Kan jeg købe billetter til flere end mig selv?

    Ja, så længe at dem du køber billet til, rejser sammen med dig. Du vælger blot antallet der skal rejse og betaler for alle rejsende på én gang.

  • Må jeg tage mit barn på 10 år med gratis?

    Hver betalende voksen kan gratis medtage op til 2 børn under 12 år. Hvert betalende barn kan gratis medtage ét barn under 12 år.

  • Skal jeg checke ud, når jeg står af eller skifter?

    Nej, det er ikke nødvendigt ikke checke ud med denne billet. Det er kun med rejsekortet, du skal checke ud eller checke ind igen, når du skifter transportmiddel.

  • Kan jeg tage min hund med på denne billet?

    Du må gerne medbringe din hund i letbanen og i busserne. Det er gratis, hvis hunden kan være i en taske under hele rejsen. Hvis hunden er større og ikke er i en taske, skal du købe en Ung Odense-billet eller checke ind på en børnebillet med rejsekortet. Hunden skal være i snor hele tiden – både på stationen og i toget eller bussen.

  • Hvorfor kan jeg ikke købe andre billetprodukter i denne webshop?

    Denne billet er et tilbud, der gør det nemt at få en enkeltbillet til Odense Letbane og FynBus’ busser i Odense Kommune. Der findes andre billettilbud både i FynBus’ app og webshop samt via rejsekortet, som i visse tilfælde vil være billigere eller på anden vis mere fordelagtig.

Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os. Du finder vores kontaktinformationer her.

FynBus på Facebook


Har du brug for hjælp, kan du også finde os på Facebook.

Vi svarer på spørgsmål, og du kan få trafikinformation og nyheder.

Kundeservice på telefonen


Hvis der er noget, du ikke kan finde svar på, så er du velkommen til at ringe til os.

6311 2200

Skriv til os


Har du ris, ros eller noget, du gerne vil have svar på?

Så skriv endelig til os.

Skriv til FynBus