Fynbus.dk benytter cookies for at forbedre din oplevelse.

Klik her for at læse FynBus’ privatlivs- og cookiepolitik.  
    Kontakt osOm FynBus
Dansk
Deutsch
English
Udskriv

Ungdomskort og Coronavirus


Når Danmark gradvis åbner op, og du igen har brug for dit Ungdomskort, skal du være opmærksom på at du får rettet perioderne på dit Ungdomskort til, så du kun betaler for den periode du skal bruge.

Gå ind på din profil på www.mitungdomskort.dk og find ud af, hvilken status den næste periode på dit Ungdomskort har. Find den korrekte status og hvad du skal gøre nedenunder:

Du har ingen bestillinger
Du har en aktiv godkendelse, men ingen bestillinger.

Gør følgende for at tilføje perioder:

  • Står på fanebladet "Dine ungdomskort"
  • Tryk på "Ændre perioder"
  • Tryk på "Tilføj periode" - dette skal gøres for hver periode du vil tilføje. Perioden skal være på mindst 30 dage.
  • Tryk "Gem"
  • Nu kommer du tilbage til fanebladet "Dine Ungdomskort"
  • Tryk på "Se detaljer"
  • Tryk på "Betal for periode"
  • Din periode er nu klar til at blive aktiveret ved et Check Ind på et rejsekort-udstyr

Næste periode på dit Ungdomskort har status "under produktion"
Du har ikke mulighed for at annullere og ændre perioden, når den står med status "under produktion". Når du skal tilbage til din uddannelse, vil du derfor betale for hele den bestilte periode.

Du kan søge om refusion for de dage du ikke har kunne bruge dit ungdomskort ved at gøre følgende:

  • Gå ind på www.fynbus.dk/risogros
  • Oplys nummeret på dit Ungdomskort - det starter med 308430
  • Har du ikke en nem-konto, skal du oplyse hvilket kontonummer pengene skal refunderes til.

Der går mindst 6 uger, før du kan se pengene på din konto.


Næste periode på dit Ungdomskort har status "Bestilt"
Log ind på din profil på www.mitungdomskort.dk

  • I fanebladet "Dine ungdomskort" skal du finde den kommende periode
  • Tryk på "Se detaljer" ude til højre
  • Tryk på "annuller periode"
  • Tilbage på fanebladet "Dine Ungdomskort" skal du nu trykke på knappen "ændre perioder"
  • Vælg den første periode, der er i en hvid kasse - tryk på blyanten
  • Nu kan du få lov til at redigere startdatoen, så periode fx starter den 20. april, hvis det er der du skal tilbage i skole.

Vær opmærksom på, at du kommer til at betale for en længere periode og dermed er prisen tilsvarende højere.


Næste periode på dit ungdomskort har status "Udstedt"
Har du ikke brugt dit Ungdomskort, mens Danmark har været lukket ned, men du har en udstedt periode, tilbyder FynBus dig refusion af din egenbetaling for de dage du ikke brugt Ungdomskortet. For at få refusion skal du gøre følgende:

  • Gå ind på www.fynbus.dk/risogros
  • Oplys nummeret på dit Ungdomskort - det starter med 308430
  • Har du ikke en nem-konto, skal du oplyse hvilket kontonummer pengene skal refunderes til.

Der går mindst 6 uger, før du kan se pengene på din konto.

FynBus på Facebook


Har du brug for hjælp, kan du også finde os på Facebook.

Vi svarer på spørgsmål, og du kan få trafikinformation og nyheder.

Kundeservice på telefonen


Hvis der er noget, du ikke kan finde svar på, så er du velkommen til at ringe til os.

6311 2200

Skriv til os


Har du ris, ros eller noget, du gerne vil have svar på?

Så skriv endelig til os.

Ris og ros