Priserne for enkeltbilletter er de samme som for kontantbilletter købt i bussen. Det vil derfor næsten altid være billigere for dig at anvende et rejsekort.
Rejser I 3 eller flere, betaler I gruppebillettakst, som er halv pris i forhold til en enkeltbillet.
For turistbilletter, endagsbilletter til Odense og andre specialbilletter kan du se prisen under den enkelte billet.
Hvornår skal jeg købe billetten?
Når du køber billetten, bestemmer du selv, hvornår den skal træde i kraft. Billetten skal være købt, før du stiger på bussen eller letbanen, så den er klar, når chaufføren eller kontrolløren skal se den.
Kan man købe en billet til flere personer?
Ja, du kan vælge at købe til flere personer, både voksne og børn.
Hvis du køber enkeltbilletter til 3 personer eller flere på samme tur, så får du automatisk billetterne til gruppebillettakst.
I kan max rejse 15 sammen på en gruppebillet købt via Mobilbillet-appen.
Du må kun vise én billet pr. telefon pr. tur.
Der må dog gerne ligge billetter til forskellige ture på samme enhed.
Kan jeg bruge billetter fra Mobilbillet-appen i toget?
Nej. Billetter fra Mobilbillet-appen kan kun bruges i FynBus’ busser.
Hvornår skal jeg vise billetten?
Du skal være klar til at vise din billet, hvis du bliver spurgt af ente chauffør eller kontrollør. Det er dit ansvar at sørge for, at den kan læses – fx at der er strøm på telefonen og at skærmen ikke er i stykker.
Jeg er løbet tør for strøm på min smartphone – hvad gør jeg?
Det er dit ansvar, at billetten kan vises til chaufføren og kontrolløren. Løber du tør for strøm, må du købe billet på anden vis. Du kan ikke få refunderet dine billetter.
Hvorfor kan jeg ikke søge på Odense Banegård Center i app’en?
I mobilbillet app’en skal du søge på stoppestedsnavne, når du skal vælge, hvor du vil rejse til og fra. Du kan ikke søge på Odense Banegård Center, da der ikke findes noget stoppested med dette navn.
Skriv OBC i søgefeltet, hvis du skal rejse til/fra Odense Banegård Center (OBC).
Hvis du ikke ved, hvilken plads din bus kører fra, så vælg blot et vilkårligt stoppested, der hedder noget med OBC - fx OBC Plads A.
Det har ingen betydning, hvilket stoppested, ved OBC, du vælger, da de alle er placeret i samme zone (zone 01).
Kan jeg købe billetter til natbussen i appen?
Enkeltbilletter og gruppebilletter gælder også i natbusserne, så længe du rejser inden for gyldighedsperioden. Endagsbilletter og andre specialbilletter gælder som udgangspunkt ikke i natbusser, med mindre det står særskilt på billetten under bestillingen.
Hvor og hvor længe kan jeg bruge min billet?
Billetten er kun gyldig til busserne i FynBus’ område og skal købes, inden din rejse begynder. Billetten er gyldig fra det valgte rejsetidspunkt og indtil det tidspunkt, der fremgår af billetten.
DU kan bruge billetten frem til den udløber. Du skal derfor være steget på bussen eller letbanen, inden billetten er udløbet.
Udløber din billet kl. 10.00, skal du være steget på senest kl. 10.00. Du kan se på billetten, hvornår du senest skal stige på.
Kan jeg købe en billet i appen og videresende den til en anden?
Nej, det kan du ikke. Hvis du bruger andres billetter eller ændrer i billetten, opfattes det som dokumentfalsk og anmeldes til politiet.
Hvordan kan jeg betale?
Du kan betale med Dankort, Visa/Dankort, Mastercard, Maestro, Visa, Visa Electron og American Express. Betaling med betalingskort kræver, at du taster CVC-nummer/kontrolcifre.
Du kan også vælge at betale med MobilePay. Det kræver, at du er oprettet som kunde hos MobilePay og har deres app installeret på din telefon.
Jeg har købt en billet, men blev forhindret i at rejse - kan billetten tilbagebetales?
Nej, vi refunderer ikke billetter fra Mobilbillet-appen.
Hvad med rejsegaranti, når jeg bruger billetter i appen?
Vores rejsegaranti gælder også, når du bruger billetter fra appen. Rejsegarantien gælder, hvis bussen eller letbanen er mere end 20 minutter forsinket, udgået eller kører forbi dig. Læs mere på fynbus.dk/rejsetidsgaranti.
Min Mobilbillet er i offline tilstand - hvad gør jeg?
Hvis din købte Mobilbillet er i offline-tilstand, skyldes det oftest, at din telefon ikke har forbindelse til internettet. Prøv derfor følgende:
Sluk for Mobildata, vent 10 sekunder og tænd for mobildata igen.
Hvis ovenstående ikke virker, kan du prøve at genstarte din telefon.
Offline-tilstand kan også skyldes, at dine tidsindstillinger på telefonen er forkerte. Prøv derfor følgende:
Android-telefoner: Tryk på "indstillinger", Tryk på "Tid og dato" og aktivér "Automastik dato og tid".
iPhone: Tryk på "indstillinger", tryk herefter på "Generelt", tryk så på "Dato & tid" og aktivér "Indstil automatisk".
Hvis din Mobilbillet fortsat er i offline-tilstand, kan du stadig bruge den i bussen så længe, at informationerne på billetten er korrekte og inden for billettens tidsgyldighed.
Hvorfor kan jeg ikke logge-ind, når jeg er oprettet i forvejen?
Vi har flyttet dine data fra den gamle Mobilbillet-app med over i den nye version af Mobilbilletten.
Af sikkerhedsmæssige hensyn skal du dog vælge et nye kodeord.
Du skal derfor klikke på Glemt kode, hvorefter du får tilsendt en midlertidig kode til din tilknyttede mail, som du kan bruge til at logge på den nye Mobilbillet-app.
Hvorfor kan jeg ikke finde FynBus Mobilbillet i App Store/Google Play?
Hvis dit operativsystem ikke er opdateret til nedenstående minimumskrav, så er det desværre ikke muligt at downloade FynBus Mobilbillet.
iPhone: For iOS gælder det, at dit operativsystem skal være opdateret til minimum iOS version 9.
Android: For Android-telefoner (Samsung, Sony, HTC osv.) gælder det, at operativsystemet minimum skal være opdateret til version 4.4.