Fynbus.dk benytter cookies for at forbedre din oplevelse.

Klik her for at læse mere  
    Kontakt osOm FynBus
Dansk
Deutsch
English
Udskriv

Rejsetidsgaranti


Med FynBus' Rejsetidsgaranti kan du tage en taxa og få regningen dækket af FynBus, hvis du oplever en af disse situationer:

  • Hvis bussen er mere end 20 minutter forsinket
  • Hvis bussen er kørt før den tid, der står på afgangstavlen
  • Hvis bussen kører forbi dig, og der er mere end 20 minutter til næste afgang
  • Hvis din første bus er forsinket, så du ikke kan nå den næste bus. Dog skal busserne holde ved samme stoppested/terminal og der skal være mindst 5 min mellem ankomst og afgang af busserne ifølge køreplanen


FynBus' Rejsetidsgaranti dækker kun den del af rejsen, som du skulle foretage med FynBus. Det vil sige, hvis din bus er mere end 20 minutter forsinket og du derfor ikke kan nå dit tog, så betaler FynBus kun taxi til togstationen, ikke den videre rejse til fx København.

Udfyld dette refusionsskema, hvis du vil benytte dig af FynBus Rejsetidsgaranti.

  • Hvornår gælder Rejsetidsgaranti ikke?

    Følgende situationer gør, at du ikke kan benytte dig af Rejsetidsgarantien

    * Når FynBus ikke har reel chance for at overholde køreplanen, fx under ekstreme vejrforhold (sne, isslag, kraftig blæst etc.

    * Hvis der er arbejdsnedlæggelse

    * Når FynBus har meldt ud på hjemmesiden og evt. via lokale medier mindst 24 timer før, at der vil være forsinkelser på en eller flere ruter. Eller når FynBus har ændret køreplanen og varslet det.

    * Hvis du kommer for sent til eller fra andre transportformer. Rejsetidsgarantien gælder kun rejser du foretager dig med FynBus, og ikke den del af rejsen du ville have udført med andre trafikselskaber, fly eller færger.

    * Hvis I som gruppe på mindst 15 passagerer ikke har meldt jeres rejse i forhold til rejsereglerne for grupperejser

  • Hvordan bruger jeg Rejsetidsgarantien?

    Tjek om betingelserne for Rejsetidsgarantien er opfyldte.

    Husk tid, sted og rutenummer. Skriv det eventuelt ned.

    Ring efter en taxa.

    Betal for din taxa - og husk at få en kvittering.

    Udfyld refusionsskemaet og send det ind til FynBus senest 2 uger efter din rejse. Husk at sende taxakvitteringen med som dokumentation for at du har taget en taxa.

    Når vi har modtaget dit ønske om refusion af taxaturen, undersøger vi om betingelserne er opfyldte. Er de det, så indsætter vi pengene på din Nem-konto.

FynBus på Facebook


Har du brug for hjælp, kan du også finde os på Facebook.

Vi svarer på spørgsmål, og du kan få trafikinformation og nyheder.

Kundeservice på telefonen


Hvis der er noget, du ikke kan finde svar på, så er du velkommen til at ringe til os.

6311 2200

Skriv til os


Har du ris, ros eller noget, du gerne vil have svar på?

Så skriv endelig til os.

Ris og ros